אחזקה-IL (1)

תשריט בית המשותף

תוכן עניינים

היום נדבר על תשריט הבית המשותף. מסמך זה, הוא למעשה פירוט של כלל הנכסים בבניין. השרטוט מתאר את המבנה כולו לפי קומות. בכל קומה יתוארו הדירות השייכות לקומה כמו גם ההצמדות של הנכסים, במידה וישנן. בנוסף, בתשריט הבית המשותף ניתן לראות את גבולות החלקה של הבית. גבולות אלו ניתנים הן לאורך והן לרוחב. תשריט הבניין הוא למעשה המפה המציגה את נתוני הגושים, החלקות ושטחי השימוש הציובריים הקשורים לבית המשותף. 

סוגי תשריטים

רגע לפני שנדבר לעומק על תשריט הבית המשותף, חשוב לעשות סדר בכל סוגי התשריטים הקיימים. התשריט הוא למעשה תיאור גרפי של תכנית המתאר לאזורי השטח השונים. 

סוג אחד היא הגרמושקה המוכרת לכולנו. הגרמושקה הינה למעשה מסמך של נכס ספציפי. תשריט הדירה יתאר את הנכס במגוון היבטים: אפשרויות חלוקה פנימית, שטח הדירה, גבולות הדירה ועוד. עיון בגרמושקה טרם רכישה של נכס הוא בגדר חובה. באמצעותו ניתן לוודא כי הנכס אכן תואם למצב התכנוני שלו. את תשריט הדירה אפשר למצוא בלשכת רישום המקרקעין או במחלקת ההנדסה של הרשות המקומית. תשריטים אלו זמינים לכל הדורש לעיין בהם.

סוג נוסף היא התב״ע המפורסמת. התב״ע היא למעשה קיצור של תכנית בניין עיר.  תפקידה לתאר את התכנית העירונית של עיר מסוימת. תשריט זה מייצג על גבי המפה את תכנית המתאר הכוללת של העיר. כמו כן, תפרט התב״ע את מדיניות התכנון של העיר בנושאים רבים כמו תעסוקה, בנייה, שימושי קרקע, תעסוקה, מבני ציבור, גינות, תחבורה ועוד. 

תשריט הבית המשותף

כפי שציינו בתחילת המאמר, תשריט הבית המשותף הוא למעשה שרטוט גרפי. שרטוט זה, כולל את מיקומי הדירות בכל קומה, את תשריט החניות, המחסנים והמרפסות המוצמדים לכל דירה בבניין. כל מבנה בן יותר משתי יחידות דיור מוגדר כבניין. תשריט הבית המשותף הינו מסמך מרכזי הדרוש לרישום הבניין בפנקס הבתים המשותפים. תשריט זה, מבוצע על פי חוק התכנון והבניה. בחוק זה, מפורטים הכללים וההנחיות עבור הזמנת התשריט ועליו להיות מוגש ב-3 עותקים שונים. כמו כן, התשריט חייב לכלול פרטים מזהים על המבנה, על החלקה, על הדירות, על הסביבה וכו׳. בנוסף, יתועדו בו זיקות הנאה במידה וישנן כאלו. המסמך תקף לשישה חודשים מיום חתימת עורך התשריט. בכל מצב בו הבניין לא נרשם יש לבצע את התהליך מחדש על מנת לוודא רישום תקין וכשר של הבית המשותף.

 

תסריט בית משותף

 

תפקידו המרכזי של מסמך זה, הוא המחשה גרפית של מבנה הדירות בבניין. בתשריט יתוארו הדירות לאורך ולרוחב, כולל חלונות, דלתות ומיקומי הכניסות. יתועדו גם כן המחסנים, המרפסות, החניות וכלל השטחים הציבוריים והמוצמדים לדירות בבניין. 

משנרשם הבניין, אפשר להזמין אותו דרך לשכת הרישום. הלשכה תספק עותק של תיק הבית המשותף ובו המסמך המבוקש. תפקידו המרכזי הוא לעשות סדר ברכוש המשותף, וכך, למנוע סכסוכים או ויכוחים בין שכנים. למי שייכת החניה למשל? תפקיד נוסף הוא לצורך רישום משכנתא, למשל. 

רישום בית משותף – עלויות

מחיר הגשת בקשה לרישום בית משותף הוא 1,158 שקלים. בנוסף, רישום של כל יחידה בנכס הוא 520 ש״ח. מחירים אלו עשויים להשתנות מעת לעת אך ינועו בהכרח סביב סכומים אלו. שכן, מחיר רישום הבית המשותף תלוי בעורך דין המבצע את הרישום המדובר.

לסיכום

תשריט הבית המשותף הוא למעשה תכנית המתאר של עיר, בניין או דירה מסוימת. התשריט משמש לזיהוי הנכס וכלל המרכיבים בו. בין היתר, השטחים המשותפים. התשריט מהווה גם תנאי הכרחי לקבלת משכנתא. לכל עיר יהיה תשריט עיר – תכנית בניין עיר. לכל בניין תשריט בית משותף. ולכל דירה תשריט דירה הנקרא גם גרמושקה. באמצעות תשריטים אלו ניתן לפתור מחלוקות, להבין את מבנה הדירה, הבניין או העיר ועוד. את התשריט ניתן לקבל בכל שלב עבור כל עיר, בניין או דירה – בקלות ובמהירות.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!