אחזקה-IL (1)

חברות אחזקת מבנים – למה לא לעשות את זה לבד?

תוכן עניינים

בעיית ניהול ועד הבית מעסיקה ומטרידה את הדיירים בישראל כחצי מאה. בעיקר מאז שהחלה הצמיחה של הבנייה הרוויה לגובה והעלייה במספר הבתים המשותפים. ישראל היא המדינה היחידה, ככל הידוע לנו, שקיים בה מוסד של ועד בית. ברוב המדינות המערביות יש חברות אחזקת מבנים, גם לבניינים קטנים, שהפעילות שלהן מעוגנת בחוק. בעשור האחרון, עם ריבוי הבנייה הגבוהה והקושי בטיפול בבניינים מרובי דירות, יותר ויותר בתים משותפים עוברים מוועד הבית המסורתי, לניהול הבית באמצעות חברה חיצונית. המגמה פרחה כשבעלי הבתים הוותיקים החלו לעזוב את הדירות שלהם ולהשכיר אותן. כיום בניינים שלמים מאוכלסים בעיקר בשוכרים שאין להם עניין לנהל את הבניין. ואולם, המעבר לחברת ניהול חיצונית אינו נובע רק מהיעדר מתנדבים לתפקיד. אלא גם מכך שהחברות מצליחות לשווק את עצמן היטב, ומשכנעות ששכירת שירותיהן תשפר את איכות החיים של הדיירים. 

חברת ניהול ואחזקת מבנים חוסכות לדיירים המון כאב ראש ויוצרות סדר בניהול השוטף של הבניין. חברות הניהול מציעות לבנייני מגורים מגוון שירותים. בהם פיקוח על שירותי ניקיון, גינון, אינסטלציה, חשמל, מעליות, תחזוקת מערכות לגילוי אש, מערכות סולאריות ועוד. הן מבצעות מעקב אחר התשלומים השוטפים של חשבונות הבניין ומטפלות בבעיות לא צפויות. כמו סתימת ביוב, פיצוץ בצנרת או התרבות מזיקים. החברות הן גם אלו שרודפות אחרי סרבני התשלום של הבניין. דיירים בבתים משותפים השוכרים חברת ניהול חיצונית ישלמו על פי רוב 60–120 שקל יותר ממיסי ועד הבית הרגילים. כשהתשלום מיועד לכיסוי הוצאות תפעוליות ולשכר טרחה של חברת הניהול. ככל שמדובר בבניינים רגילים, שאינם חלק מפרויקטי יוקרה, הרי שוועד הבית יכול לבחור להמשיך לעבוד עם ספקים עצמאיים שעליהם חברת הניהול תפקח או לחילופין לבקש מחברת הניהול לספק לו את עובדי האחזקה שהיא כבר מקיימת התקשרות רציפה עמם, דבר שלעתים חוסך עלויות מסוימות מפאת "כוח הקנייה" של חברת הניהול.

חברות אחזקת מבנים – אז למה לא לעשות את זה לבד?

ובכן, ניתן בהחלט לעשות זאת. הבעיה העיקרית היא שבשל כך שעבודת ועד הבית הינה בהתנדבות, העבודה לאו דווקא נעשית על הצד המקצועי ביותר. חברת ניהול אמינה ומקצועית, כזו העוסקת בניהול בתים משותפים מבוקר ועד ערב, תדע לקבל את שכר טרחתה – ובתמורה, לדאוג לשיפור המיידי והארוך טווח של הבניין. חברת ניהול ואחזקה מהימנה תשפר את המצב הכלכלי בבניין, תוזיל עלויות, תבצע ביקורות שוטפות ותוודא כי הבניין מנוהל כמו שצריך. 

ניהול ואחזקת מבנים

איך לבחור נכון את חברת אחזקת המבנים עבור הבניין שלכם?

ראשית, יש להתאים את חברת הניהול לבניין. כל בניין שונה במרכיביו ומאפיינו מבניינים אחרים. ולכן יש לבדוק ולוודא כי חברת הניהול שבחרתם מנהלת בניינים כדוגמת שלכם. בניין בן 4 קומות ללא מעלית שונה משמעותית מבניין בן 20 קומות עם מעלית ושומר בלובי. חברת ניהול ואחזקה שיודעת לנהל בניין בן 4 קומות לאו דווקא תדע לנהל בניין בן 20 קומות. יש לבצע התאמות ובדיקות מתאימות טרם בחירת החברה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת – היא לגשת לבניינים המנוהלים על ידי החברה עמה אתם במגעים.

בהמשך, חשוב לוודא כי החברה שבחרתם פועלת נרחבות באזור בו בניין המגורים שלכם נמצא. כאשר החברה נמצאת בקרבת מקום, גם אם באופן יחסי, ניתן להסיק שהיא תוכל בקלות יתרה לבצע ביקורות פתע ופרוטוקולים בבניין, וכמובן תדע לתת מענה ראשוני מהיר יחסית לדיירי הבניין במידת הצורך. יעילות חברת הניהול חשובה עבור החברה עצמה אך גם עבור הניהול השוטף של הבניין שלכם. 

לבסוף, בחנו עד כמה שאפשר את רמת שירות הלקוחות של חברת הניהול והאחזקה. כמה זמן לוקח עד שמקבלים מענה? כיצד פותחים קריאה במידת הצורך? תוך כמה זמן חברת הניהול תטפל בקריאה מרגע שנפתחה? קבלת תשובות מחברת הניהול היא דרך אחת לברר זאת. הדרך השנייה, והפחות קונבנציונאלית, היא ממש לבדוק בעצמכם. התקשרו למוקד החברה, ובדקו כמה זמן עובר עד שתקבלו מענה. 

מסקנות

ניהול בניין מגורים, מכל סוג שהוא, אינה משימה פשוטה כלל. אנשים רבים נוטים לזלזל בניהול ואחזקת בניינים. בעיקר בשל העובדה שבחלק גדול מהבניינים הניהול מתבצע על ידי אחד מדיירי הבניין. עצם העובדה שהניהול יכול להיות מבוצע על ידי אדם בעל אינטרס אינה אומרת כי הניהול יבוצע על הצד הטוב ביותר. כל בניין שמכבד את עצמו יעסיק חברת ניהול ואחזקה. זאת עבור תפעול ותחזוק הבניין לטווח הארוך בצורה איכותית ורצינית. לכן, התייעצו ובחרו חברת ניהול לבניין שלכם. זכרו – אם החברה לא מספקת את הסחורה – תמיד תוכלו למצוא חברה אחרת שתעשה זאת נאמנה.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!