אחזקה-IL (1)

ניקיון חיצוני כחלק מתחזוקת מבנים

תוכן עניינים

אחד האספקטים הבולטים בכל עולם תחזוקת מבנים וניהולם הוא תחום הניקיון. הניקיון הוא אלמנט חשוב ביותר בכל הקשור לתחזוקת הבניין משתי סיבות עיקריות: האחת, היא כמובן תחזוקת מנע, כזו השומרת על כלל המרכיבים והמערכות בבניין. השנייה, היא הנראות הכללית של הבית המשותף וחווית המגורים שבו. 

כחלק מניקיון הבניין, ובשל היותו בנוי לגובה, קיים צורך בניקוי לגובה. ייתכן וחברת הניקיון הפועלת בבניינכם היא בעלת היכולת לבצע ניקיון מסוג זה. במקרים אחרים, חברת הניהול יכולה ליצור קשר עם ספק חיצוני המבצע עבודות ניקיון בגבהים על מנת לבצע זאת בצורה מקצועית. ניקוי לגובה אינו נדרש בשוטף, בשל המורכבות שבו, הציוד הנדרש והעלויות הגבוהות. לעומת זאת, ניקיון פנימי של רצפת הבניין, האבק וכיוב׳ יתבצע באופן שוטף ובתדירות יומית או שבועית, בהתאם לאופי הבניין. 

תחזוקת מבנים – ניקוי חלונות חיצוניים

בניינים רבים בישראל הינם בעלי חלונות זכוכית גדולים. חלונות אלו הינם חלק משמעותי מהבניין ומשפיעות באופן ישיר על הנראות הכללית שלו. דרכם, לרוב ניתן לראות נוף מרהיב או את השכונה עצמה. בניינים רבים אינם משקיעים בניקוי החלונות החיצוניים. חלונות שכאלו, יש לנקות באמצעות ציוד סנפלינג, פיגום או ציוד ניקיון ייעודי המאפשר ניקוי חלונות גדולים או גבוהים מן הקרקע. כיום, ישנן שיטות רבות, מגוונות וחדשניות המאפשרות לבצע את העבודה הזאת כנדרש. 

סוגי הלכלוך החיצוני שיש לנקות

בניין מורכב מארבע פאות, והמילה חזית אינה מתייחסת אך ורק לפאת הכניסה לבניין – כי אם לכלל ארבעת הפאות (הקירות החיצוניים). ישנם גם מבנים בעלי מבנה אדריכלי מורכב, המכילים יותר מארבע פאות – אך רובם המכריע של הבניינים הינם מרובעים ובעלי ארבע חזיתות. בנוסף לחלונות הבניין, במידה וישנם כאלו, ניתן למצוא גם לכלוך חיצוני רב המופיע בחזיתות הבניין. חזיתות אלו, עשויות לסבול מלכלוך רב שהצטבר לאורך הזמן. דוגמאות לכך הן הערפיח המצטבר בשל תנועת רכבים, רטיבות, עובש, צמחים מטפסים, אבק, חלודה ועוד. 

לכלוכים אלו הינם כולם ברי ניקוי, והם משפיעים, כאמור, על אסתטיקת הבניין והנראות הכללית שלו. כמו כן, הם גם משפיעים באופן לא ישיר על תחזוקת המנע בבניין – זו שתמנע נזקים ארוכי טווח המלווים לרוב בעלויות גבוהות. במקרים רבים, דורשת הרשות המקומית לטפל בבעיות כדוגמת אלו, על מנת לשפר את נראות העיר והבניינים שבה. 

תחזוקת מבנים – שיטות הניקיון החיצוני

לעיתים קרובות, ישנו צורך להשתמש בסוג כלשהו של פיגום עבור עבודות הניקיון. הסיבה לכך, היא שתתאפשר גישה לכלל החזיתות בבניין. עלויות הפיגומים הינן לא נמוכות בדרך כלל ויש לקחת אותן בחשבון. כמו כן, ניתן גם להשתמש בניקיון באמצעות סנפלינג. הסנפלינג הינו שיטה ייחודית לניקיון בגבהים, וכרוכה בסיכון רב עבור המבצעים אותה. סיכון זה, יחד עם עלויות הציוד וההכשרה המיוחדת שעוברים עובדי הסנפלינג – מייקרים את התהליך. עבודה שכזו עשויה לעלות עשרות אלפי שקלים. המחיר, כמובן, נקבע בהתאם לאופי העבודה, מורכבות הפרוייקט, משך הזמן הנדרש ועוד. 

לסיכום

מוטב כי תשקיעו בניקיון הבניין שלכם. מעבר לניקיון הפנימי, המובן מאליו, קיים גם אלמנט החוץ. חזיתות הבניין לרוב מוזנחות והזנחתם עשויה להוביל לסכנות תברואתיות, נראות ירודה ופגמים ארוכי טווח נוספים. על מנת לוודא כי בניינכם מתוחזק כהלכה, ובדגש על תחום הניקיון, התייעצו עם חברת הניהול שלכם. או עם חברות ניקיון המציעות את השירותים שמנינו במאמר זה. אמנם הדבר ככל הנראה יהיה כרוך בעלויות גבוהות יחסית – אך אין ספק, שטיפול מסור ואיכותי בבניין שלכם – ייתן לכם נחת ושקט רב לאורך זמן. הפתרון המומלץ ביותר הוא שירות של חברת אחזקת מבנים מקצועית שתטפל בכל הדרוש.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!