אחזקה-IL (1)

דגשים בטיחותיים לתחזוקת בניין

תוכן עניינים

כל בניין חדש שנבנה, מגדיל את תחום אחזקת המבנים בישראל. לכן, הצורך בניהול ואחזקת המבנים בישראל הינו צורך ההולך וגדל מיום ליום. יחד עם הבניינים החדשים, מגיעות גם המערכות החדישות. בעקבות אלו, מחמירות הרגולציות והתקנים החדשים וכן – דגשים בטיחותיים לתחזוקת בניין. אם כן מהי תחזוקה מונעת? באילו תחומים יש לתת דגש על מנת לעמוד בדגשי הבטיחות? בואו נעשה לכם סדר.

מהי תחזוקת בניין?

על מנת להבין מהי תחזוקת בניין, עלינו לפרק את המושג ל-3 סוגי תחזוקות שונים. בין אלו ניתן למצוא תחזוקה שוטפת, תחזוקה מונעת ותחזוקת שבר. כל סוג תחזוקה הוא אלמנט נדרש בבניין מגורים סטנדרטי. כמו כן, כל סוג תחזוקה שונה זה מזה. 

תחזוקה שוטפת – היא כל הפעולות הנעשות בתדירות גבוהה יחסית עבור הניהול השוטף של הבניין. במצב הקיים היום בשוק, עיקר התקציב של דמי ועד הבית מופנה לתחזוקה השוטפת. על אף שתחזוקה זו תורמת לשיפור איכות החיים בבניין, היא מציבה מראה לנגד עינינו ועשויה לפגוע בתחזוקת הבניינים בטווח הארוך. 

תחזוקה מונעת – פעולות תקופתיות המתבצעות בהתאם לתקן או להוראות היצרן. מטרתן של פעולות אלו היא לתחזק ולמנוע תקלות ובלאי שנוצר בעיקר משחיקה וחוסר בטיפולים נחוצים. (דוגמא לתחזוקה מונעת: בדיקת המעלית על ידי מהנדס מעליות אחת לחצי שנה).

תחזוקת שבר – פעולות הנעשות בדיעבד, בדרך כלל לאחר שבר או הרס של רכיב מסוים בבניין. בבניינים בהם לא מתבצע ניהול פיננסי ראוי, תיעשה גבייה ייעודית לתחזוקת השבר. 

כיצד תעמדו בכל הדגשים בטיחותיים לתחזוקת בניין?

חשוב לזכור, כי התקנים מתעדכנים מפעם לפעם. על מנת לעבוד בכלל ההנחיות ודגשי הבטיחות פנייה לחברת ניהול ואחזקה מוסמכת תפתור לכם את הבעיה. בנתיים חשוב שתבינו איפה לשים דגש בכל מה שקשור לבטיחות בבניין. באופן לא מפתיע, מדובר ברכיבים הנחשבים למורכבים ביותר בבניין המגורים.

 

  • מעלית – תחזוקה שוטפת ובדיקת מהנדס חיצוני

בכל הנוגע למעליות, תחזוקה ראויה עשויה להציל חיים. אנו עדים, לצערנו, ללא מעט מקרי אסון הקשורים למעליות – בארץ ובעולם. על מנת לעמוד בדגשי הבטיחות יש לבצע מספר פעולות הקשורות לתחזוקת המעלית. הראשי שבהם, הוא בדיקה שגרתית מטעם חברת המעליות. בדיקה זו מתבצעת אחת לחודשיים בדרך כלל, ובמקרים מסויימים – גם בכל חודש. כל שנדרש לעשות הוא ליצור קשר עם חברת המעליות ולתאם מועד לבדיקה. כמובן שעדיף תמיד לוודא מראש מתי אמור להיות הביקור הבא. הפעולה הבאה שיש לבצע היא בדיקה המתבצעת על ידי מהנדס מעליות מוסמך. בדיקת המהנדס מחייבת מהנדס חיצוני לחברת המעליות, שכן תפקידו הוא למעשה ״לבקר״ את חברת המעליות ואת תקינות המעלית. לבסוף, ישנה חשיבות רבה לניקיון המעלית. כן כן, גם לניקיון חלק חשוב בשימור המעלית לאורך זמן באמצעות הימנעות מצבירת חלודה, אבק בפיר המעלית ועוד. 

 

  • משאבות ומאגרי מים – טיפולים תקופתיים עבור תקינות התברואה

מי הבניין מביאים עמם סכנות תברואתיות רבות. ללא פיקוח וטיפול ראוי, המים הזורמים בבניין עשויים להיות מזוהמים (עובש, פטריות, אבנית ועוד). ניקיון מיכלי המים ומשאבות המים בבניין חייב להתבצע בצורה מקצועית על ידי גורם מוסמך. אותו גורם מוסמך הוא בדרך כלל מומחה למערכות מים. פעולות כמו ריקון המים או חיטוי המים אחת לשנה לפחות הן בגדר של הכרח לכל בניין ובניין. פעולות כמו בדיקה בקטריאלית יש לבצע פעמיים בשנה, אחת לחצי שנה.

 

דגשים בטיחותיים לתחזוקת בניין

 

 

  • כיבוי אש – ביקורות וציוד לשעת אמת

בכל בניין מערכות כיבוי אש שונות. בבניינים גבוהים יותר בדרך כלל, נמצא את הספרינקלרים. אלו אחראים לפעול בזמן שריפה ולדאוג לכבותה. הספרינקלרים יהיו מחוברים למערכת החשמל בבניין ויש לבדוק את תקינות החיבורים כמו גם את הספרינקלרים עצמם ולוודא את תקינותם. כל, בשעת שריפה, הם ישיגו את המטרה שלשמה הם הותקנו מלכתחילה. נוסף על כן, קיים גם הציוד לכיבוי האש (מטפים, גלגלונים וכיוב׳). את הציוד יש לבדוק מבחינת תקינות ומבחינת הימצאות. תתפלאו לשמוע, שלא בכל הבניינים קיים כל הציוד הנדרש על פי תקנות כיבוי האש

 

  • גנרטורים – הדינמו של הבניין כשנופל החשמל

התפקיד המרכזי של הגנרטורים הם לתת מענה במקרה של תקלה במערכות החשמל בבניין. באמצעות הגנרטורים, תישמר שגרת החיים בבניין גם בשעה של הפסקת חשמל, לדוגמא. בכל הנוגע לגנרטורים יש לעשות בדיקות תקינות באופן חודשי או רבעוני. בנוסף, יש לבצע החלפת שמנים ופילטרים מעת לעת, לפחות אחת לשנה. 

 

לסיכום

על מנת לוודא את בטיחות הבניין והעמידה בכלל הדגשים לבטיחות באחזקת מבנים, מומלץ להשכיר חברת אחזקת מבנים וניהול מקצועית שתדאג לכך. המורכבות ההולכת וגדלה בבניינים ובמערכותיהם, דורשת התערבות של גורם מהימן שיהיה אחראי על בדיקת תקינותן של כלל המערכות בבניין, הן לחירום והן לשגרה. הסוד הוא לדעת לשלב בין השניים ולוודא כי התחזוקה השוטפת והתחזוקה המונעת הולכות בד בבד, זו לצד זו.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!