אחזקה-IL (1)

ניהול ואחזקת מבנים – ממה להיזהר כשלוקחים חברת ניהול?

תוכן עניינים

כיום ענף ניהול ואחזקת מבנים נמצא בהליך רגולציה בגלל היעדר חקיקה מסודרת בשנים האחרונות. מה שקרה בעצם הוא שכל אחד שקם בבוקר והחליט-יכול להקים חברת ניהול ואחזקה. גם אם הוא לא עומד בדרישות המקצועיות. דבר זה גרם לפגיעה קודם כל בשמם הטוב של חברות רבות בתחום ניהול ואחזקת מבנים. פגע באיכות התחזוקה של המבנים, ירידה בערך הדירות ואף סיכון חיי אדם במקרים קיצוניים.

ניהול ואחזקת מבנים- חברת אחזקה או ועד בית פנימי?

בעשורים האחרונים ניתן לראות מודל בנייה של רבי קומות המכילים מספר דירות עצום. בעבר, בנייני הדירות היו בני 4-6 קומות וכללו מספר דיירים מצומצם מה גם שרוב הדירות היו שייכות למתגוררים בהן. לכן, גם כל תהליכי ניהול ועד הבית ותחזוקת הבניין היו פשוטים יותר ולא דרשו יכולות ניהול או יכולות מקצועיות רבות. ברבים מהבניינים האלה אחד מדיירי הבניין לקח על עצמו את אחריות ניהול תחזוקת הבניין וניהול תשלומי ועד הבית.

ברבי קומות, העניין הופך למורכב בהרבה. כיום הבניינים מכילים מספר רב של דירות, שברובן גרים שוכרים אשר משכירים את הדירה לתקופה מוגבלת ולאו דווקא ששים לקחת על עצמם את אחריות ניהול ועד הבית על כל המשמעויות הנגזרות מכך. התוצאה הישירה של תופעה זו היא הצורך בחברת ניהול ואחזקת מבנים. חברה שתיקח תחת אחריותה את כל הנכלל בניהול ותחזוקה של בניין. חברות ניהול ותחזוקה הפכו להכרח. המורכבות שבתחזוקת בניינים גדולים, הביאה למצב שחברת ניהול ואחזקת מבנים היא כמעט חובה בבנייני מגורים. בהיעדר ניהול של חברה כזו, סביר להניח שהחללים המשותפים של הבניין ישארו לא מתוחזקים וכך הם יראו, מה גם שלפי חוק יש תקנות המחייבות טיפול שוטף בחללים כאלו.

איך להימנע מניהול כושל של חברת ניהול ואחזקת מבנים?

כדי להימנע מחברות כושלות שמנסות "לדוג" אותנו, אנחנו ממליצים לפחות בתקופה הראשונה של ניהול הבניין ע"י חברת ניהול ואחזקת מבנים, למנות נציגות מצומצת של דיירי בניין שתהיה כמו "רשות מבקרת" עבור החברה הנבחרת. לאותה נציגות, חברת הניהול תהיה מחוייבת בחודשים הראשונים לדווח על הפעולות הנדרשות בניין, על בחירת הספקים ועל רעיונות לשיפור איכות החיים בניין. כך ניתן למנוע חוסר שביעות רצון או גרוע מכך, מתן שירות גרוע ומסוכן.

ניהול ואחזקת מבנים – טיפים נוספים לבחירת חברת ניהול

הגדירו תוכנית תחזוקה מראש

במסגרת ההתקשרות מול חבהר לניהול ואחזקת מבנים יש לקבוע מפרט תחזוקה וטיפולים מראש הכולל טיפול שוטף במערכות, זמן תגובה נדרש ועוד. במקרה של אי עמידה בהסכמים הנקבעים מראש, נציגות הבית המשותף רשאית לבטל את החוזה.


בצעו השוואת עלויות

אם מציעים לכם שירות דומה, גם אם כבר חתמתם על חוזה, תמיד תדרשו לקבל הצעת מחיר בהתאם לצרכים של הבניין המשותף. בהתאם להצעות המחיר שנקבל נדע פחות או יותר איפה אנחנו עומדים ביחס להסכם שבחרנו.

ביטוח לבניין


בחרו חברה מקומית שפועלת באזורכם

כמו שלא תבחרו חשמלאי מנתניה כשאתם מירושלים, כך כדאי גם שחברת הניהול שלכם תהיה מקומית. חברה כזו, תכיר את אופי האיזור ואת הצרכים של הבניינים. חברה מקומית לוקחת אחריות על טיפול מהיר בתקלות.

ערכו בדיקה על מצב החברה

כדי להבטיח שאתם חותמים על חוזה עם חברה לגיטימית, מקצועית ואמינה כדאי לעשות בירור קצר. בירור על הגדרת החברה אצל רשם החברות. וגם כמובן שיטוט קצר באינטרנט תחת שם החברה יוכל לספק לכם תוצאות רבות. תוצאות על פרוייקטים שהחברה לקחה בהם חלק. על בניינים המנוהלים על ידה או במקרים אחרים על הסתבכויות שהיו לה.

לסיכום, חברת ניהול ואחזקת מבנים היא כמעט הכרח כיום לבניינים גדולים. ואכן, קיימות בשוק חברות מעולות המספקות שירות מקצועי ואמין מאד. זאת גם בזכות התחרות הרבה שקיימת בשוק.
לפני שאתם בוחרים את החברה המיוחלת, עברו על הסעיפים שפירטנו כאן ובדקו שאתם אכן בידיים טובות. אנחנו עושים את מירב המאמצים לספק לך את התוכן המקצועי ביותר עבור שירותי ניהול ואחזקת מבנים.
אם סיקרנו אתכם, צרו איתנו קשר ואנחנו נחזור אליכם בהקדם להתאמת הצעת מחיר במיוחד עבורכם:)

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!