אחזקה-IL (1)

שילוב מעלונים בבתים קיימים

תוכן עניינים

שילוב מעלונים בבתים קיימים כולל התקנה של מעלית קטנה המשמשת בדרך כלל בתים פרטיים. הדרישה למעלונים באה לרוב מאנשים מבוגרים, אנשים שסובלית מלקות כלשהי או בעלי מגבלה רפואית. בכתבה זו נעסוק במעלונים בבתים ודירות פרטיות וכמובן שנדבר גם על עלויות. בואו נצא לדרך.

שילוב מעלונים בבתים קיימים – מהו מעלון ביתי ולמי הוא מתאים?

המעלון הוא כלי מכני ממונע, באמצעותו ניתן לעלות ולרדת במדרגות. המעלון הביתי פועל באמצעות מסוע ייעודי אותו ניתן להתקין על מעקה המדרגות. התקנת המעלון כוללת התקנה של מסילה, ועליה יותקן המשטח עם הכיסא. כיסא זה אמור לשאת את האדם במעלה המדרגות בעודו יושב, וכך, לסייע בהגעתו אל הדירה וממנה.

אדם מבוגר, נכה או כזה הסובל ממגבלה רפואית כלשהי יכול כיום להתקין מעלון בדירתו. כל אדם המתמודד עם נכות פיזית או קושי לעלות ולרדת במדרגות, עשוי למצוא במעלון פתרון מושלם המסייע לו לעלות אל דירתו ולרדת ממנה. ישנם המון סוגים של מעלונים ביתיים. בחירת המעלון צריכה להיות מורכבת מהתקציב העומד לרשותנו ולמגבלות נוספות הקשורות לגודל הדירה, לסוג הנכס, לרוחב המעלון הנדרש ועוד. 

​בבתים משותפים, כל בעל דירה נכה או בעל מוגבלות רשאי להתקין מעלון בחדר המדרגות. כך, יוכל אותו אדם לעלות ולרדת במדרגות באמצעות המעלון וללא כל קושי. לאדם שכזה בעל נכות או מוגבלות קיימת הזכות להתקין את המעלון. עם זאת, הוא עדיין זקוק לאישור של רוב בעלי הדירות בבניין. כמובן שאת המעלון עצמו חייב להתקין בהתאם לחוק התכנון והבנייה ולקבל היתר מהנדס טרם ההתקנה. בעל הדירה המתקין הוא זה שיישא בעלות המעלון ובהוצאות התחזוקה שלו, כמובן. 

מעלון

סוגי מעלונים ביתיים

כיום, קיימים סוגים רבים של מעלונים המאפשרים למבנה להיות נגיש עבור אנשים הזקוקים לכך. ביניהם ניתן למצוא מעלון מדרגות, מעלון משופע, מעלון משופע כסא, מעלון אנכי ללא פיר, תא מעלון להתקנה בפיר, מעלון בריכה ועוד. על מנת שתוכלו לבחור את המעלון המתאים ביותר עבורכם, מוטב שתערכו היכרות עם מספר סוגי מעלונים. כך, תוכלו ללמוד אודות התכונות, ההבדלים והשימושים של כל אחד מהם. כמו כן, תוכלו להבין יותר על היתרונות והחסרונות של כל סוג וסוג. לאחר שתבחרו סוג מעלון אותו תרצו להתקין, תעברו לשלב הבחירה של החברה שתספק לכם את המוצר. כאמור, ישנם סוגים רבים של מעלונים ומתוך כל אלו, יש לבחור את הסוג המתאים ביותר – זה אשר עונה על הצורך שלכם במדויק. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את התשתיות הקיימת ותנאי השטח. אלו ישפיעו במידה רבה על בחירתם. 

מחירי מעלונים

העלות של מעלון משתנה מסוג לסוג וכמובן תלויה בדגם הנבחר ובעבודות התשתית שיש לבצע על מנת להתקינו. העלויות נעות בדרך כלל בין 15,000-26,000 ש״ח ומומלץ ביותר לבצע סקר שוק נרחב על מנת לקבל פרסקטיבה טרם בחירתכם. ישנם גורמים רבים המשפיעים על המחיר. הראשון הוא המיקום שלו. במידה והמעלון יהיה חשוף לשמש וגשם, לדוגמא, גם העלות שלו תעלה בהתאם. מעלון חיצוני יהיה יקר יותר ממעלון פנימי, כמובן. ההבדל בין השניים עשוי להגיע לאלפי שקלים.

לסיכום

בחירת מעלון ושילובו בבית פרטי או בגרם מדרגות אינו נושא שיש להקל ראש עמו. במיוחד בשל העובדה כי המעלון בא לענות על צורך מסוים, של אדם בעל מגבלה כלשהי, בדרך כלל – יש להתייחס לבחירת הסוג, הספק והמתקין בכובד ראש וברצינות. לאחר שתבצעו סקר שוק ותבינו את סוגי הדגמים הקיימים ואלו הרלוונטיים עבורכם – גשו לקבל מספר הצעות מחיר. זכרו, כי מטרתכם היא לשפר את איכות החיים של האדם הזקוק לשירותי המעלון וזו חייבת להיות בראש סדר העדיפויות בבואכם לבחור את המוצר הסופי.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!