אחזקה-IL (1)

ניהול נכסים מסחריים

תוכן עניינים

נכס מסחרי מוגדר כנכס הכולל עסקים בקשת רחבה ומגוונת של סוגים. מבני תעשייה, חנויות, משרדי הייטק, משרדי עסקים ועוד – הם כולם אפשרויות לאכלוסם של נכסים מסחריים. ניהול נכון של נכסים מסחריים מהווה את מערכת היחסים בין בעלי הנכס לבין המשכיר. הפתרון המושלם לעניין זה הינה חברה לניהול נכסים. 

ניהול נכסים מסחריים

ניהול של נכס מסחרי מסתמן לכאורה כפשוט; חותמים על חוזה שכירות, המשכיר נכנס לנכס ומשלם את דמי השכירות בכל חודש. מדי פעם, צצה בעיה כלשהי בדמות מזגן שלא עובד או נורה שנשרפה, מתקנים וחוזרים לשגרה. אך לא כך הדבר.  בניהול נכס בכלל ובניהול נכס מסחרי בפרט, ישנם פרטים משפטיים וכספיים רבים שצריך לדאוג שינוהלו על בסיס קבוע. על כל אלו, מתווסף הניהול הפיזי של הנכס המסחרי. נכסים מסחריים לרוב יימצאו בסביבתם של נכסים מסחריים נוספים, וכך, נוצרת סביבה בעלת אזורים משותפים אותה יש לנהל. בין היתר, מדובר על ניהול הניקיון, הגינון, פינוי האשפה, תיקוני אינסטלציה, ביקורות מערכות האש וכו׳. חברת איכותית לניהול נכסים, תחזיק באמתחתה אנשי שירות אשר יתנו מענה לכל אלו. כמו כן, תתקשר חברת הניהול עם ספקים ואנשי מקצוע שונים לטובת תחזוקתו הבריאה של הבניין. המטרה היא אחת: לאפשר סביבת עבודה נעימה ונוחה לכלל העסקים בשטח המשותף.

ניהול נכסים מסחריים – עלויות דמי הניהול 

שירותי הניהול, כפי שבוודאי הבנתם, אינם חינמיים. העלויות משתנות ממתחם למתחם ומאזור לאזור, אך בעיקרם הם זהים זה לזה. העלויות מתחלקות לעלויות תפעול ועלויות ניהול, ללא קשר לדמי השכירות החודשיים. כלומר, בנוסף לדמי השכירות החודשיים, ישלם המשכיר סכום מסויים, שחלקו יוקדש להוצאות השוטפות של המתחם המסחרי וחלקו האחר יוקדש לחברה העוסקת במלאכת הניהול והתחזוקה. לעיתים הגדרת הסכום לתשלום דמי הניהול מתקשרים באופן ישיר לגודל המטר המרובע של הנכס המסחרי. בחלק אחר מהמקרים, הסכום הינו סכום קבוע לכלל הדיירים במתחם. 

תפקידי חברת הניהול

ישנן חברות ניהול רבות המציעות ניהול של נכסים מסחריים. על מנת לבחור את החברה המתאימה לכם ביותר, מומלץ ביותר לקבל המלצות על חברות ולבצע סקר שוק קפדני. בין תפקידיה של חברת הניהול ניתן למצוא גביית כספים, שיפור ושימור יחסי הדיירים במתחם, ניהול מערכות המבנה בדגש על מעליות, באם ישנן, מערכות כיבוי האש וכיוב׳. כמו כן, תדאג חברת הניהול לפעול על פי התקנים וההנחיות של קבלני המערכות ושל הרשויות. חברת הניהול תשים דגש על בטיחות ותחזוקה, תספק דוחות תקופתיים בעת הצורך ותוכל לספק גם אכלוס של נכסים לא מאויישים בעת הצורך. 

לסיכום

חברת ניהול נכסים הינה חיונית במיוחד לנכסים מסחריים. על אף שחוזים בנכסים מסחריים הם לרוב ארוכי טווח, יש לוודא כי הניהול השוטף מתבצע בצורה יסודית ומקצועית. חברת אחזקת מבנים וניהול מהימנה, תדע להוריד מכם את הלחצים וההתעסקות ולהגביר את רמת הביטחון שבתפעול הנכסים והדיירים שבהם. חשוב ביותר לבצע סקר שוק קפדני ולקבל המלצות על חברת ניהול הפועלת באזורכם ולבסוף, לבחור בזו שמשדרת לכם את רמת הביטחון והידע הגבוהים ביותר. שיהיה בהצלחה!

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!