אחזקה-IL (1)

אחזקת בריכות שחיה – האם חברת אחזקה גם דואגת לתחזוקת בריכה?

תוכן עניינים

בכל הנוגע לאחזקת בריכות שחיה צריך להבין מי אחראי על כך בבניין שלכם. בבניינים ישנם סוגים שונים של בריכות. ביניהן, בריכות נוי, בריכות שחייה ועוד. תחזוקת הבריכה היא נושא כשלעצמו שכן כל בריכה, מכל סוג שהוא, דורשת טיפול. תחזוקה זו הינה קריטית ביותר לטווח הארוך ועבור חסכון בהוצאות ושמירה על בריאות הדיירים. טיפול איכותי ומסור יוודא כי המים נקיים ואינם מסוכנים בכל ימות השנה. במאמר זה נבין האם חברת אחזקה אחראית לטיפול בתחזוקת הבריכה ומה כוללת תחזוקה שכזו. בואו נתחיל. 

סוגי בריכות בבניינים

ככלל, ישנן 2 סוגי בריכות בבנייני מגורים: בריכות נוי ובריכות שחייה. ההבדל ביניהן הוא בעיקר אופי התחזוקה הנדרש. בריכת נוי תדרוש תחזוקה חודשית, רבעונית או שנתית. בריכת שחייה, מנגד, דורשת תחזוקה שוטפת עיקשת ויומיומית (או שבועית, לכל הפחות). בשל העובדה כי בבריכת שחייה רוחצים בני אדם, ובתוספת אלמנט הגודל – הפסולת, הסכנות, והניקיון הנדרשים הינם משמעותיים יותר. 

האם חברת תחזוקה נדרשת לבצע תחזוקת בריכה?

חברת אחזקת מבנים לרוב אינה מחזיקה בבעלותה את היכולת לבצע תחזוקת בריכות. עם זאת, חברת אחזקה תדע ליצור קשר עם הגורם הרלוונטי המוסמך שיבצע זאת. לכן, התשובה היא כן – חברת תחזוקה יכולה בהחלט לדאוג לתחזוקת הבריכות בבניין. זאת, כאמור, בהתאם לאופי הבריכה ולרצונם של נציגות הוועד. תחזוקת בריכות נוי הינה פשוטה יותר, ודורשת לרוב פעולות בסיסיוןת של ניקוי ושאיבה. בחלק הבא נתמקד בעיקר בבריכות שחייה, שכן אלו דורשות תחזוקה שוטפת גבוהה יותר והבנה גבוהה יותר באופן הטיפול. 

אחזקת בריכות שחיה בבניינים: למה חשוב לשים לב?

אחזקת בריכות שחיה – ניקיון כללי

בבריכות לרוב יצברו עלים ופסולת. הרחקתם מן הבריכה הינה פעולה שצריכה להתבצע בתדירות גבוהה יחסית, יומית או שבועית לכל היותר. ניקוי הבריכה וסביבתה מאי אלו מזיקים, חרקים, עלים או כל פסולת אחרת שמטצברת הינה קריטיתת לתחזוקתה הכללית של הבריכה. הסיבה לכך, היא שפסולת שכזו עשויה לשקוע לקרקעית הבריכה ובמשך הזמן, תיווצר שכבה שעשויה ליצור כתמים וזיהום. כמו כן, שכבה שכזהו עשויה להיות קשה מאוד להסרה אם לא מבצעים את הטיפול המונע בזמן. 

אחזקת בריכות שחיה – שאיבה ומשאבות 

את הפסולת שמצטברת בבריכה יש לשאוב. ישנם שלושה סוגים מרכזיים של שואבי בריכה: אוטומטי, יניקה ולחץ. כל אלו הם שואבים אוטומטיים. השואב הרובוטי יחסוך אנרגיה ויעבוד בנפרד ממערכת הסינון המובנית שבבריכה. שואבים הפועלים על מנגנוני לחץ פועלים באמצעות קו הלחץ הקיים במערכת הסינון בבריכה. שואבי יניקה עושים שימוש במערכת הסינון באמצעות חיבור ליציאת היניקה הייעודית (או סקימר). שואבי היניקה הם לרוב האופציה הטובה ביותר, נכון להיום. עם זאת, ככל שתבצעו פעולות שאיבה – אתם עושים עבודת תחזוקה נכונה ובריאה. נוסף על כן, חשוב לבדוק את מערכת הזרימה שלל הבריכה. מערכת זו כוללת את המשאבה, מסננת המשאבה, המסנן, ופתחי הניקוז. ככלל, יש להפעיל את המשאבה מדי יום על מנת לוודא כי המים עברו סינון ראוי וכי הכל תקין. 

טיפול בקירות ובסקימרים

קירות הבריכה הן מקום שלרוב יאגור עבורכם פסולת מסוגים שונים. פסולת זו, נאספת לאט לאט על דפנות הבריכה ועלינו לדאוג לשמור על ניקיון יסודי באזורים עלו, שכן הם חשופים יותר להיווצרות לכלוכים ובקטריות שיהיה קשה להסיר בהמשך הדרך. ישנם סוגים שונים של מברשות ואביזרים נלווים אשר באמצעותם ניתן להבריש את קירות הבריכה ויש לעשות פעולות אלו לפחות אחת לשבוע. כמו כן, גם את הסקימרים מומלץ לנקות מדי שבוע. סקימרים הם למעשה מכשירים ייעודיים לניקוי וליקוט עלים או לכלוך הצפים על פני המים. באמצעות ניקיון הסקימרים אנו למעשה מאפשרים פעילות יעילה יותר, אשר תאסוף את הפסולת שהצטברה באופן קבוע, ביעילות גבוהה יותר. 

מסנני מים

את המסננים יש לבדוק גם כן באופן רציף על מנת לשמור על תחזוקה בריאה לבריכה. מעצם היותם מסננים של לכלוך, עלינו לתחזק ולנקות את הלכלוך שמצטבר בתוכם. פעולה זו ניתנת לביצוע אחת לשבוע, או פעמיים בחודש – בהתאם לשימוש.

לסיכום, בוודאי הבנתם כי אחזקת בריכות שחיה אינה עניין של מה בכך. ישנן בריכות פשוטות יותר לתפעול ותחזוקה (לרוב יהיו אלו בריכות נוי). גם בריכות אלו, דורשות טיפול ותחזוקה, בהתאם לגודלן ולמערכות אשר אותן בריכות מכילות. בכל הנוגע לבריכות שחייה הדבר הופך מעט מורכב יותר. עשו לעצמכם טובה – ותנו לחברת ניהולל ואחזקה מקצועית להתעסק עם אנשי המקצוע המוסמכים על מנת ללוודא כי הבריכה שבבניין המגורים שלכם עוברתת את כלל הטיפולים השוטפים והמונעים הנדרשים להפעלתה לאורך זמן.

אני רוצה לקבל הצעת מחיר!
מה תמצאו באתר
אחזקה-IL

תודה:)

אנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם!

אחזקות-IL

אחזקה-IL לבן
אחזקה-IL לבן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!